مجهزترین کلینیک فنی ارتوپدی شمالغرب کشور

کلینیک فنی صحت بخش با دارا بودن انواع تجهیزات لازم و به روز دنیا از قبیل اسکنرهای پیشرفته آلمانی، قالب های مخصوص ساخت پروتز در خدمت شما عزیزان می باشد

مجهزترین کلینیک فنی ارتوپدی شمالغرب کشور

کلینیک فنی صحت بخش با دارا بودن انواع تجهیزات لازم و به روز دنیا از قبیل اسکنرهای پیشرفته آلمانی، قالب های مخصوص ساخت پروتز در خدمت شما عزیزان می باشد

کلینیک صحت بخش

مرکز ارتوپدی فنی صحت‌بخش
توسعه و دسترسی به فناوری پزشکی تاثیر بسزایی در عرصه ی پیشرفت ارتزها و پروتزها داشته است. در این مرکز متخصصان مجرب ارتز و پروتز با بهره‌گیری از آخرین دستاورد‌های علمی دنیا در راستای نیاز بیماران حرکت می‌نمایند. ارسال نیرو جهت بازآموزی در مراکز معتبر اروپایی، طراحی و ساخت انواع ارتزها و پروتزهای پیشرفته به منظور ارتقا کیفیت و کاهش قیمت از جمله اقدامات این گروه است.

بایگانی

توصیه های مفید برای حفظ تندرستی مفاصل

شنبه, ۵ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۴۹ ب.ظ

کاهش وزن

افزایش وزن و چاقی یکی از عوامل اصلی به خطر افتادن تندرستی مفاصل هستند. با پیروی کردن از رژیم غذایی سالم و ورزش کردن می توانید وزن تان را به اندازه ایده آل برسانید.

ممنوعیت انجام حرکات کششی پیش از گرم کردن بدن

انعطاف پذیری به تحرک را ساده تر می کند. سعی کنید روزانه یا دست کم سه بار در هفته پس از گرم کردن ده دقیقه ای بدن - تاندون ها، مفاصل، رباط ها و عضلات - نرمش کنید تا احتمال آسیب دیدگی به حداقل برسد.

ورزش های مناسب

چه ورزشی مناسب است؟ پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا کردن ورزش های مناسبی هستند چون از انتقال وزن بدن به مفاصل جلوگیری می کنند. 

انعطاف پذیری برخی از عضلات

با ورزش کردن زیر نظر یک فیزیوتراپیست به راحتی می توانید مفاصل بدن تان را تقویت کنید. اگر نرمش یا حرکتی قدرتی به بدن تان فشار وارد می کند از انجام دادنش بپرهیزید.

فعالیت در حد توان

مفاصل تان بیش از اندازه انعطاف پذیرند؟ انجام دادن حرکات کششی سنگین ممکن است باعث آسیب دیدگی تان شود. پیش از انجام دادن حرکات سنگین با پزشک یا مربی تان مشورت کنید.

حفظ تعادل بدن با تقویت عضلات

تقویت عضلات کمر، پشت و ... نقش اساسی در حفظ تعادل بدن و جلوگیری از آسیب دیدگی ایفاء می کنند. یوگا، یکی از بهترین ورزش ها برای تقویت عضلات و مفاصل پشت، کمر و ... است.

مصرف ماهی برای کاهش التهاب

اگر از آرتریت روماتوئید و درد مفاصل رنج می برید باید ماهی مصرف کنید. ماهی های چرب - سالمون، ساردین، تن و ... - سرشار از اسید های چرب امگا 3 هستند. این نوع از اسیدهای چرب ممکن است به حفظ تندرستی مفاصل و کاهش التهاب آنها کمک کنند.  

حفظ تندرستی و قدرت استخوان ها

ویتامین د و ماده معدنی کلسیم به افزایش تراکم استخوانی و تندرستی آنها کمک می کنند. لبنیات، کلم بروکلی، کلم و ... سرشار از کلسیم هستند. پیش از مصرف مکمل های ویتامین د و کلسیم با پزشک تان مشورت کنید. 

خنک و بی حس کردن عضو دردناک

خنک و بی حس کردن عضو دردناک، درد و تورم را کاهش می دهند. با استفاده از حوله خنک یا کیسه سبزیجات یخ زده می توانید عضو دردناک را هر 20 دقیقه یک بار کمپرس کنید.

مکمل ها؟ مشورت با پزشک

مسئولان فروش تعداد زیادی از فروشگاه ها و داروخانه به افراد توصیه می کنند با مصرف مکمل های خوراکی درد و تورم مفاصل را از میان ببرند. هرگز پیش از مشورت با پزشک تان مکمل های خوراکی را مصرف نکنید.   

درمان مفصل آسیب دیده

باید برای درمان مفصل آسیب دیده به پزشک مراجعه کنید تا احتمال نابودی غضروف درون مفصل به حداقل برسد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی